به افتخار بچه‌های زیر پونز

بسم الله القاصم الجبارین

به افتخار بچه‌های زیر پونز

بسم الله القاصم الجبارین

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

خیلی‌ها فکر می‌کنند تنها عامل سقوط یک انقلاب و حکومت فقط مشکلات اقتصادی آن کشور است و مقصر اصلی مشکلات اقتصادی را رهبر و افراد انقلابی آن جامعه می‌دانند، اما سخن امیرالمومنین(ع) خلاف آن را نمایان می‌کند. وقتی که ریشه‌های سقوط انقلاب‌ها و حکومت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم به عوامل بسیار مهمی برخورد می‌کنیم که حتی از نفوذ دشمن هم بدتر می‌باشد.

امیرالمومنین(ع) یکی از عوامل سقوط حکومت‌ها را عدم اطاعت و فرمانبرداری از یک رهبر می‌داند، به این معنا که وقتی رهبر جامعه به مسئولین اجرایی و نظارتی دستور می‌دهد تا سند 2030 اجرا نشود، یعنی باید به کلی سند 2030 از ایران جمع شود ولی می‌بینیم که در شهرها و حتی در بعضی از برنامه‌های صدا و سیما همچون ماه عسل در ماه رمضان از آن دفاع می‌شود.

عامل بعدی فروپاشی انقلاب‌ها در سخنان امیرالمومنین(ع) دنیاطلبی است. زمانی که مسئولین حکومتی کاخ‌نشین شوند و در نماز جمعه خطبه‌ای بخوانند که چرا مومنین باید فقیرانه زندگی کنند و چه اشکالی دارد که مومنان مرفه زندگی کنند؟[1] یا اینکه مسئولینی که حاضر نباشند غذایی کمتر از پانصد میلیون بخورند[2] آیا حاضر می‌شوند که خدمتی برای مردم انجام دهند؟

فقر، بی‌عدالتی و تبعیض عوامل بعدی سقوط یک انقلاب و حکومت هستند. آقای وزیری که بیایید و بگوید؛ «مسکن مهر یک طرح مزخرف است» و بعد از 5 سال وزیر بودنش نه تنها یک خانه هم تحویل مردم نداده باشد، بلکه روز به روز به بازار مسکن فشار بیشتر بیاورد یا وزیر بهداشت به دانشجوی منتقد اهوازی که از کمبود امکانات آموزشی و بهداشتی و از اشرافی‌گری آقای وزیر گلایه کرد در پاسخ بگوید: شما مثل تکفیری‌ها هستید.[3] 

مسئله‌ی صدور انقلاب

🔻ما با کسى جنگى نداریم. باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه که هست، به دنیا معرفى نمایید.[1]

🔻مایی که می‌خواهیم اسلام در همه‌جا باشد و می‌ خواهیم اسلام صادر بشود، ما که نمی‌گوییم که می‌خواهیم با سرنیزه صادر بکنیم؛ ما می‌خواهیم با دعوت، با دعوت به همه‌جا اسلام را صادر کنیم.[2]

🔻ما این که می‌گوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنى غلط را از او برداشت نکنند که ما می‌خواهیم کشورگشایى کنیم. ما همه کشورهاى مسلمین را از خودمان می‌دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند.

معنى صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و همه دولت ها بیدار بشوند و خودشان را از این گرفتارى که دارند و از این تحت سلطه بودنى که هستند و از این که همه مخازن آن ها دارد به باد می‌رود و خودشان به نحو فقر زندگى می‌کنند نجات بدهد.[3]

🔻ما هرگز نمی‌خواهیم ارزش‌هاى اسلامى را بر غرب تحمیل کنیم. نه بر غرب و نه بر شرق، بر هیچ کس و هیچ جا اسلام تحمیل نمی‌شود. اسلام با تحمیل مخالف است. اسلام مکتب تحمیل نیست. اسلام آزادى را به تمام ابعادش ترویج کرده است. ما فقط اسلام را ارائه مىکنیم. هر کس خواست مىپذیرد و هر کس نخواست نمی‌پذیرد.[4]

📖 پانویس:

1. صحیفه امام، ج15، ص322.

2. همان، ج18، ص157.

3. همان، ج13، ص281.

4. همان، ج11، ص156.

نشانه‌های افول آمریکا

👈اگر در ۴۰ سال گذشته، مهم‌ترین منازعه جهانی را، بین انقلاب اسلامی و آمریکا بدانیم، آنگاه افق بسیار زیبایی برای آینده جهان، منطقه غرب آسیا و ملت ایران، قابل رؤیت خواهد بود. بر مبنای این روندهای قابل مطالعه، افول و زوال آمریکا قطعی و پدیدآیی قدرت‌های نوظهوری در جهان مانند جمهوری اسلامی ایران با پرچمداری ارزش‌های الهی همسو با فطرت بشری یک واقعیت است.

 دکتر یدالله جوانی:

«باید از افغانستان و عراق و کشورهای مشابه آنها، یک درس را گرفته باشیم و آن اینکه آمریکا، قدرت، امکانات و تفکر لازم برای برقرار کردن دموکراسی در کشورهای خاورمیانه را ندارد. حتی نمی‌تواند بحرانی مثل وضعیت موجود در سوریه را حل و فصل کند. کاری که ما باید انجام دهیم این است که نگذاریم به افرادی که برای‌مان مهم هستند، یا به خودمان آسیبی برسد. ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم نتیجه نهایی را دیکته کنیم.»

مطالب مهمِ صدر این نوشتار، از آنِ کسی است که نزدیک به سه دهه پیش، نظریه پایان تاریخ را مطرح کرد و به دلیل همین نظریه‌اش، شهرت جهانی یافت. فرانسیس فوکویاما، پژوهشگر و تاریخ‌نگار ژاپنی‌الاصل و تبعه آمریکایی است. وی دارای سابقه کار در اداره امنیت آمریکا و نیز تحلیلگر نظامی در مؤسسه «رند»، از مؤسسه‌های وابسته به پنتاگون است. او در سال ۱۹۸۹ میلادی با نگارش مقاله «پایان تاریخ و واپسین انسان»....

⁦⚠️⁩ موسوی خوئینی‌ها بازی بدون توپ اصلاحات در زمین انقلاب

🔰 مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خاطرت خود اشاره می‌کند: «شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب، پوستر و نوار می‌خواست. محسن بعد از ترور من، توسط گروه فرقان در محیط تحصیل تهدید شد اما به علت عدم تمایل او در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل، به خارج رفت.»

🔰 به گزارش انقلاب نیوز ، سال 1358 نزدیک به بیست ترور توسط گروهک تروریستی که اکثرا اعضای آن نوجوان و جوان بودند، صورت گرفت. اکبر گودرزی سر دسته 20ساله تروریست‌های فرقان در 18دی 1358 دستگیر می‌شود و مورد بازجویی قرار می‌گیرید. وی قبل از اینکه گروه فرقان را تشکیل دهد، زمان تحصیل در حوزه علمیه اکثرا به مطالعه کتب غیردرسی مشغول و به‌شدت تحت تاثیر دکتر علی شریعتی و تفکرات مارکسیستی بود.

🔰 در ابتدای کار اکبر گودرزی برای جذب نیرو به مساجد می‌رفت و جلسات تفسیر قران برگزار می‌نمود اما تفسیر وی از قرآن منطبق با آموزه‌های مارکسیستی و مادی‌گرایی بود. گروه فرقان برای اینکه بتواند وجه مشروع‌تری نسبت به مجاهدین خلق به خود بگیرد از آموزه‌های قرانی و تحریف آن استفاده می‌کردند اما با اینکار علما و روحانیت را بسیار خشمگین کرد.